Het vakgebied Burger- en Publiekszaken is naast uitgebreid ook complex. Daarbij wordt circa 20% van de wetgeving jaarlijks aangepast c.q. bijgesteld. Het is van groot belang dat de medewerkers binnen de afdeling Burger- en Publiekszaken op de hoogte blijven van de laatste wet- en regelgeving in het burgerzakenproces en de wetgeving vanuit het Ministerie van BZK.
Voor een gemeente is het belangrijk dat de uitvoering van de wettelijke taken goed gebeurt, door personen met kennis van zaken. Dat betekent dat u als medewerker of manager van Burger- en Publiekszaken permanent wil bijblijven en leren.
Opleidingsinstrument voor Burgerzaken op MBO-niveau
Ondersteuning voor het werkproces
Geheugensteun voor backofficemedewerkers die onverwacht worden ingezet
In het KCC voor het beantwoorden van vragen van burgers
Testen van kennis van (externe) medewerkers
Bij wijziging van wet- en regelgeving moeten medewerkers opnieuw een toets behalen voordat ze verder kunnen in het systeem